Подiя у PressClub - “Маяк” та “Лозова.City” – найбільш гендерно чутливі медіа Харківщини у червні (21.06.2022 у 12:53)

“Маяк” та “Лозова.City” – найбільш гендерно чутливі медіа Харківщини у червні

м. Харкiв, вул. Гоголя, 9Б 21.06.2022 у 12:53 165

Тема війни залишається провідною в інформаційному просторі області. Переважають ньюсмейкери чоловіки.

Третя хвиля моніторингу гендерної чутливості харківських медіа, який проводився з 6 по 12 червня 2022 року, підтвердила цю весняну тенденцію. Для аналізу було відібрано 7 локальних видань. Три друкованих: «Сільські вісті» з Валок, “Маяк” з Богодухова, “Нове життя” з Близнюків та 4 онлайн медіа: “Krasnograd.news”, “Лозова.City”, “Липці gromada group”, “ Зміїв gromada group”.

Оперативна обстановка на фронті, підсумки посівної, міжнародна підтримка України,  ситуація у громадах, волонтерська допомога, інформація про загиблих земляків, випадки мародерства і колабораціонізму, - те, про що пишуть місцеві  медіа. Інформують, коментують - зазвичай чоловіки. Вони ж герої публікацій. У червні жінок  інформаційному просторі регіону стало менше, ніж було в квітні. Наразі, їх як експерток 13%, героїнями вони стали у 19 % матеріалів. Якщо порівняти з даними квітневого моніторингу, тоді експерток  було практично половина - 49%, а героїнь чверть - 25 %.

Онлайн-медіа 

В онлайн-медіа регіону, як і в попередній період, багато повідомлень без посилання на особу. Відчувається, що в редакціях кадровий голод. Мало аналітичних матеріалів, інтерв'ю, просто людських історій. Переважають короткі офіційні інформації. Основні  спікери чоловіки - голова Харківської ВЦА, очільники міст і громад. Жінки коментують соціальну політику та культуру. Героїнями онлайн публікацій у досліджуваний період жінки не були. Що стосується використання фемінітивів, то за підсумками двох хвиль моніторингу найкраща ситуація в “Krasnograd.news ” та “ Лозова.City”. 

Друковані медіа

Ситуація в області порівняно з квітнем стала трохи кращою, але в окупації залишається третина території, решта під ворожими обстрілами. Тому з друком періодики на Харківщині все складно.  Газети пропонують передплатникам свою електронну версію. Для спілкування з читачами створюють групи в соцмережах. Темам пов'язаним з війною в «Сільських вістях» та “Маяку” присвячена половина матеріалів. У газеті “Нове життя” – 80%. У друкованих виданнях багато офіційної інформації з фронтів, повідомлень про обстріли в області і їхні наслідки. Є історії про волонтерство та адаптацію вимушених переселенців у громадах, пишуть і про загиблих земляків.  Розповіді  на “мирні” теми такі, як посівна, день захисту дітей та отримання медичного обладнання від благодійників також у контексті війни. В якості експертів та героїв публікацій домінують чоловіки. Жінки як експертки коментують переважно медицину та соціальну політику. Редакторки “Маяка” та “Нового життя” ведуть авторські колонки, де говорять з читачем про війну. “Нове життя” публікує жіночий блог з окупованого Херсона, а “Маяк” жіночу поезію про війну. Героїні газетних матеріалів: лікарки, посадовиці, волонтерки, переселенки, благодійниці, спортсменки. Щодо використання фемінітивів.  Найбільш впевнено ними користуються в  “Маяку”, хоча порівняно з квітневою хвилею моніторингу їх стало дещо менше.

Ознайомитися із загальними даними моніторингу гіперлокальних медіа 24 областей (інфографіка) можна на сайті Волинського прес-клубу.

___________________

Гендерний моніторинг журналістських матеріалів гіперлокальних медіа України відбувається в межах проєкту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», який реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Незалежною громадською мережею прес-клубів України.