Подiя у PressClub - Основною темою гіперлокальних медіа Харківщини є війна. Домінують у текстах чоловіки (30.04.2022 у 22:59)

Основною темою гіперлокальних медіа Харківщини є війна. Домінують у текстах чоловіки

м. Харкiв, вул. Гоголя, 9Б 30.04.2022 у 22:59 214

Це показав моніторинг гендерної чутливості харківських медіа, який проводився 11-17 квітня 2022 року.

Було відібрано 6 локальних видань. Два друкованих - газети «Сільські вісті» з Валок та “Маяк” з Богодухова. 4 онлайн-медіа: “Красноград.ньюс”, “Лозова сіті”, “Громада. Липці”, “Обрії Ізюмщини”. 

Онлайн медіа.

 Загалом у медіа регіону переважає інформація з офіційних джерел без посилання на особу спікера. Особливо багато такої інформації в інтернет виданнях. Беззаперечними лідерами інформаційного простору Харківської області є голова Харківської ВЦА, очільники міст і громад. Жінки коментують освіту, медицину та волонтерство. 

Від початку війни Харківщина постійно перебуває під ворожими обстрілами. Є райони тимчасово непідконтрольні українській владі. Сайти “Громада. Липці” та “Обрії Ізюмщини” працюють фактично у підпіллі. При підготовці матеріалів використовується інсайдерська  інформація з місцевих джерел. Основні теми матеріалів: ситуація на окупованих територіях, успіхи ЗСУ по звільненню сусідніх населених пунктів. притягнення до відповідальності колаборантів, перелік офіційних джерел перевіреної інформації.  100% матеріалів на сайтах “Громада. Липці” та “Обрії Ізюмщини” про війну.

Темі війни у Krasnograd.news присвячено майже 45 відсотків публікацій. Видання поширило цікавий досвід збору коштів на підтримку ЗСУ - кубок з міні футболу. Завдяки турніру було зібрано 5570 гривень на потреби армії.

“Лозова сіті”. Провідні теми: роз'яснення необхідності евакуації з Лозової через наближення фронту до міста та місця отримання гуманітарної допомоги. Майже 70% текстів присвячено війні.

Друковані медіа

Наразі у Харківській області газети не друкуються. На це є дві причини.  По перше, через бойові дії Укрпошта призупинила доставку друкованих періодичних видань передплатникам. По друге, газетні видавництва  перебувать під обстрілами або на окупованих територіях. Валківська газета «Сільські вісті» запропонувала передплатникам  електронну версію видання. Редакція газети “Маяк” з Богодухова також здійснює  електронну розсилку, а ще обмежений тираж роздруковує на кольоровому принтері. Паперові примірники роздають у села громади та бібліотеки. Тетяна Лучинська веде редакторську колонку, в якій інформує читачів про ситуацію та виклики пов’язані з війною. Загалом, темам пов”язаним з бойовими діями, проблемам вимушених переселенців, допомоги збройним силам у газеті “Маяк” присвячено дві третини матеріалів. Тут є навіть конкурс дитячого малюнка “Моя країна- Україна” та антивоєнний вірш місцевої поетеси. У валківський “Сільські новини” темі війни присвячено майже 50% публікацій. Щодо гендерної чутливості. У “ Сільських новинах” матеріалів героїнями яких стали б жінки протягом моніторингового тижня непомічено. У богодухівському “Маяку” є стаття про матір і дочку, які активно займаються волонтерством. 

За даними міністерства оборони, на початку 2021 року в Збройних силах України було близько 57 тисяч жінок, що становить 22,8 % від загальної кількості. Для порівняння у Польщі (7,5%), у США (16%) та Німеччині (12%). Є надія, що у майбутньому читачі гіперлокальних медіа Харківщини прочитають у місцевих ЗМІ не тільки про героїв, а й про героїнь українського війська.

Ознайомитися із результатами узагальненого квітневого дослідження з усіх областей України  можна на сайті Волинського прес-клубу.

 

Експертка з моніторингу – Людмила Доля

___________________

Гендерний моніторинг журналістських матеріалів гіперлокальних медіа України відбувається в межах проєкту «Гендерночутливий простір сучасної журналістики», який реалізовується Волинським прес-клубом у партнерстві з Незалежною громадською мережею прес-клубів України.